Apple, iPad ve Eğitim


think-different-apple

Apple Education Leadership/Innovation Summit/Tour etkinlikleri benim için en kayda değer ve en verimli geçen eğitim etkinliklerinden. Apple eğitime gerçekten büyük önem veriyor. Bunu Apple ile çalıştığınızda çok daha iyi anlayabiliyorsunuz. Katıldığım konferans, etkinlik, seminer, sempozyum, kongre vb. sayısı çok fazla ama bu etkinlik eğitimciler için gerçekten çoğuna bedel. Katıldığım tüm etkinliklerde yapılan örnek atölye çalışmalarının beklentilerimle büyük oranda uyuştuğunu gördüğümü söyleyebilirim. üstelik her yeni etkinlikte farklı uygulamalar ve örnekler yer alıyor. Kendini tekrar etmemesi de burada önemli. Eğitim teknolojilerine gönül vermiş eğitimcilerin ve özellikle eğitim teknologlarının kesinlikle kaçırmamaları gerektiğini çok açıkça söyleyebilirim. Türkiye’de İstanbul’da her yıl yapılıyor. Hatta Ankara ve İzmir ‘de de yapılıyor. Ama her yıl Londra’da yapılan büyük etkinlik harika. BETT ile aynı tarihlere denk gelmesi de ayrıca bir güzellik sunuyor. Bir taşla iki kuş. Apple’ın Türkiye için iyi beklentiler taşıdığını ve olumlu baktığına da şahit oluyoruz. İlerisi için güzel şeylerin ortaya çıkacağını görebiliyorum. Aslında bizim eğitimcilerimizin tam olarak beklediği şeyler çok farklı. Çünkü burası Avrupa ya da Amerika değil. Anlatılanlar benim düşüncelerimle birebir uyuşmasına rağmen, birçok okul sınıf içi uygulamalarından farklı beklentiler içerisinde. Apple tarafında birçok eğitim uygulaması yer alıyor. Biz uzun zamandır web tabanlı sistemlere alışık olduğumuz için ilk başta olumsuz bakılabiliyor ama aslında uygulamaya geçildiğinde pratikliğiyle dikkat çekiyor. Sınıf içerisinde gerekli olduğu kadarını yapmalıyız konusunun üzerinde durmamamız gerekiyor. Apple ve iPad ile eğitim üzerine geliştirdiğim “Birebir Tabletli Öğretimde Çok Fonksiyonlu Etkileşimli Öğretim Modeli” bu etkinliklerdeki izlenimlerimi de taşıyor diyebilirim. Modelin detaylarını buradan inceleyebilirsiniz. 

Apple eğitim uygulamalarının en çok sevdiğim yanı özel gereksinimlere ihtiyaç duymaması ve ücretsiz uygulamalar olması. Ücretliler de var ama çok uygun fiyatlar ile sağlanabiliyor. Okulunuzun wifi ve internet altyapısı iyi olsun yeter. iPad gerisini hallediyor zaten. Mac işletim sistemine bağımlı da olmuyorsunuz. PC lerle de kullanabilirsiniz. Uygulamalar bağımsız olarak çalışabildikleri gibi öğrenciler ve öğretmenler arası paylaşımlar da yapılabiliyor. İşte burada asıl konu ortaya çıkıyor. Öğrencilerin kontrolü. Bu kadar çok tartışılma konusu olmasını anlayabilmiş değilim. Biz yıllardır “sınıf yönetimi” diye bir konudan bahsetmiyor muyuz? Yada “yapılandırmacılık” anlayışından. Sınıf yönetimi başaramayan bir öğretmenden zaten 1:1 tablet projesi içerisinde yer almasını nasıl bekleyeceğiz? Bizim önce firmalara ya da teknolojilere laf atmayı bırakıp kendimize bakmamız gerekiyor. Burasının Finlandiya olması imkansız gibi görünüyor (Finlandiya eğitim sistemini incelemenizi tavsiye ederim). Tabi MDM çözümleri bu konuda sıkıntısı olanların yardımına koşuyor. Ama yüzde yüz mü tartışılır.

Apple’ın iTunes U uygulaması ise başlı başına bir eğitim harikası. iTunes U, derslerin her sınıfa özel bir öğrenme deneyimi ile sunulabilmesini sağlıyor. iTunes U ile iPad için özel dersler oluşturulur. Ders için ihtiyaç olan tüm malzemeler bir araya getirilir. Öğrenciler uygulamanın içerisinden öğretmenlerinin gönderdiği her türlü dosyayı açabilir, kitap okuyabilir, sunumları görüntüleyebilir ve tartışmalara katılabilirler. Bunun yanı sıra derste verilen ödevlerin listesini görebilir, tamamladıkça öğretmenlerine çalışmasını teslim edebilir. Yeni bir gönderi oluşturulduğunda öğrenciler anında bildirim alır. Bu derslerde yazılı doküman, video, ses, uygulama, web bağlantısı, ödevler ve diğer çoklu ortamlar bulunabilir. Web bağlantılarından, iBooks Store’dan ve App Store’dan içerik eklenebilir. Öğretmenlerin iTunes U dersleri oluşturması ve yönetmesi iPadleri üzerinden ve web üzerinden yapılabilmektedir. Öğrenciler ise iPadlerinden kayıt olacakları derslere ait içerikleri çevrim içi/çevrim dışı görüntüleyebilip ve öğretmenlerin yönergelerine göre sürece dahil olabilirler. Üstelik iPad üzerinden içerik geçişleri çok kolay ve uygulamadan çıkılmasına gerek kalmıyor. İyi bir LMS olma yolunda son zamanlarda çok ciddi bir yol alan iTunes U 21. yüzyıl becerilerini edinme yolunda öğrencilere harika fırsatlar sunabiliyor. Yeter ki öğretmen buna hazır olsun!!!

Bu arada yeni SchoolWork uygulamasını da heyecanla bekliyorum. Bence harika olacak.!!!!!!!!

Önceden bahsettiğim nearpod uygulaması hala vazgeçilmezlerimden. Hakkını vermeliyim. Daha bir çok uygulama var ama önceden de bahsettiğim gibi önemli olan uygulama değil öğretmenin kafasındaki uygulama 🙂

Bir Apple eğitim etkinliğinde bende iz bırakan iki şey herşeyi tamamlıyor.

Bunlardan birincisi  “Önce kendinize “niçin” sorusunu sorun. Farklı düşünün”. Bu sorunun cevabı neyi seçmeniz gerektiğini söylüyor zaten.

İkincisi ise şu: “Bu cihazlar eğitim için çok İDEAL”.

Apple’ın dayanılmaz cazibesi…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s